> Om oss > Frågor & Svar
> Om oss > Frågor & Svar

Frågor & Svar

Vänligen läs igenom våra vanligaste frågor innan ni ringer. De flesta svar hittar ni här, snabbt och enkelt!

Bokning och betalning

Hur av- och ombokar jag en behandling gjord via webbokningen?

En bokning kan endast avbokas via

• kontaktformuläret längst ner på sidan och välj ärende ‘avboka’ eller maila direkt till: avboka@centralbadet.se

För av- och ombokning gäller 24 timmar innan din bokade behandling, annars utgår full debitering. Återbetalning kan endast ske vid uppvisande av läkarintyg.

Kan man betala bokad behandling i förväg?

Det går bra att betala i förväg via vår reception eller direkt via vår hemsida då du bokar online

Vilka regler gäller vid avbokning respektive ombokning av behandling?

För av- och ombokning gäller 24 timmar innan din bokade behandling, annars utgår full debitering.

Avbokning sker via formuläret: avboka

Eller maila direkt till: avboka@centralbadet.se
Avbokningsbrevlådan håller öppet 24 h om dygnet

Det går ej att avboka själv via hemsidan.

Lämna information där det framgår:

• namn på personen som gjort bokningen,
• telefonnummer som vi kan nå er på
• vilken 
behandling det gäller
• vilken dag och tid bokningen gäller för.

Avbokning och återbetalning kan endast ske vid sjukdom mot uppvisande av läkarintyg.

Viktig information angående bokningar

Om presentkorts- och behandlingsbokning

• Presentkortsvärden kan alltid nyttjas för badutbudet istället för behandlingar. Ingen bokning krävs vid bad.

• Flytt eller ombokning av behandling som är betald med ett värdekort/presentkort vars giltighetstid löpt ut och förfallit tillåts inte.

• Öppettiderna för Centralbadets telefonbokning är måndag till fredag klockan 10.00 till 16.00.

• Behandlings bokningar kan endast avbokas via: avboka@centralbadet.se

För av- och ombokning gäller 24 timmar innan din bokade behandling, annars utgår full debitering. Ej korrekt avbokad tid debiteras.


Övrigt:

• Medlemskapskort/Klippkort gäller ej lördagar.

• Vi förbokar inte entréer.

• Centralbadet har 18-års åldersgräns & 16-års åldersgräns i målsmans sällskap.

• Centralbadets terrass för kalluftsbad som nyttjas i samband med badets olika varmluftsbad (bastubad) har kompletterats med kanske världens första artificiella Utesol! Läs mer om vår nyhet under Balneologiska terapier under fliken behandlingar.

• Vi förlänger presentkort, (innan giltighetstiden har gått ut). Vänligen kontakta oss för för mer information.

 

FÖR ATT UNDVIKA FELBOKNING!

• Överbokning av presentkortvärde!

Systemet känner inte av värde/saldo på presentkortet.

Överbokat presentkortsvärde debiteras alltid vid ankomst före behandlingtillfället. Vänligen kontrollera ert värde/saldo på just erat presentkort innan ni bokar så att inte missförstånd uppstår. Mellanskillnaden kommer att debiteras i kassan.

• Behandling Med Relaxentré går aldrig att ändra till Behandling Utan Relaxentré.

Orsak: Terapirummen är placerade i helt olika avdelningar.

• Kassatransaktion innan giltighetstiden löper ut.

Om du bokar en behandling på internet eller via telefon med ett presentkort som skall utföras efter det att giltighetstiden på presentkortet löpt ut så måste du besöka Centralbadets reception så att kassatransaktionen blir genomförd innan dess att giltighetstiden på presentkortet löper ut.

Denna kassatransaktion måste göras på plats på Centralbadet och kan inte göras över telefon eller via mail eller på internet, efter det att giltighetstiden löpt ut så är ombokning/flytt ej längre möjlig.

Presentkort

Vad ingår i mitt presentkort?

På hemsidan finns information om vad som gäller för just ditt kort. Har du ett kort med öppet belopp kan du själv välja vilken behandling beloppet ska disponeras på. Är du osäker på värdet för ditt presentkort så kontakta oss via formuläret och välj ämne:

Det går bra att byta behandling och betala eventuell mellanskillnad.

Det går bra att byta behandling och betala eventuell mellanskillnad.

Kan man köpa presentkort på öppet belopp?

 Det går bra, minsta möjliga summa är 200 kr.

Hur länge gäller mitt presentkort?

Giltighetsdatum (mellan 9- och 36månader) står angivet på kortet eller i informationsfolder, är du osäker på giltighetstiden så kontakta oss via formuläret.

Är presentkorten personliga?

Nej, presentkorten är opersonliga.

Hur går jag tillväg för att köpa presentkort men inte kan komma förbi receptionen?

Du kan köpa presentkort direkt via vår hemsida, presentkortet skickas hem till dig inom ett par dagar. Webbutiken är öppet 24h om dygnet. Klicka på ‘Presentkort’ i huvudmenyn.

Kan man förlänga sitt presentkort?

Ja, så länge kortet fortfarande är giltigt går det bra mot en avgift. Kontakta receptionen mer för information.

Behandlingar

Kan 2 personer få behandling samtidigt?

Ja välj någon av våra Duobehandlingar i huvudmenyn under behandlingar/ansikte/. Våra populära kurbad finns även de för två personer.

Vad ska jag ha på mig under min behandling?

Underkläder eller torra badkläder passar bra till de flesta behandlingarna om inga andra instruktioner ges vid bokningstillfället. Våra terapeuter ser med hjälp av handdukar till att du alltid är skyld, känner dig trygg och varm under behandlingen. Vid de flesta behandlingar kan du  bära underkläder förutsatt att det inte är en kroppsbehandling med peeling, bodylotion eller inpackning.

Gruppträning

Vad erbjuder ert gym?

Se under träning/gym i huvudmenyn.

Hur gör jag om jag vill delta i ett gruppträningspass och vad kostar det?

På vår hemsida finns alltid uppdaterade schema över våra drop-in klasser och aktuella kursstarter. För kurs anmäler man sig i förväg. Vid drop-in krävs ingen förboking. Priserna varierar mellan 150-300 kr/pass.

Går det att hyra träningskläder?

Ja det går bra att hyra träningskläder hos oss till en kostnad av 50kr

Restaurangen

Finns det alkoholservering?

Det finns finns både alkoholhaltiga och alkoholfria alternativ i vår restaurang och relaxavdelning för badgäster.

Efter eventuell alkoholförtäring råder badförbud i stora bassängen M.a.o. simma först. Konsumtion av alkohol tillåtes Ej i bastuavdelningen.

OBS!
Gäst som uppträder berusad vägras tillträde till badet. Rökning, osedligt leverne, oordentligt uppträdande, skrik eller vissling tillåtes ej. Det råder även förbud att medhava egen mat och dryck. Medhavd alkohol beslagtas och återlämnas ej. Vänligen läs våra ordningsregler inför besöket, länk.

Vilken typ av mat serverar ni?

Vi serverar utsökt ekologisk mat (med de bästa råvarorna) både till lunch och a la carte. I vårt utbud hittar ni både kött- (framförallt vilt) och vegetariska rätter inkl. rawfood.

Våra menyer hittar du under restaurang i huvudmenyn.

Vid badbesök, kan du lämna in ditt betal- eller kreditkort i restaurangen i baren på entréplan, innan du går in i badet (för att underlätta det för dig).

Serverar ni frukost?

Från kl.09.00 går det bra att beställa kaffe, smoothie etc. och vid kl.11.00 startar lunchen.

Kan man sitta och äta inne i badet?

Restaurangen/baren finns tillgängligt på badgästens område. All mat och dryck köpes och förtärs där. Mat och dryck är alltså inte tillåten i salongsbadet, relaxavdelningen, omklädningsrummen eller i bastun.

Section

Ordningsregler

Följande bad & ordningsregler gäller från och med 2016-01-01 på Centralbadet

• Centralbadet har 18-års åldersgräns & 16-års åldersgräns i målsmans sällskap.

• Centralbadet förbehåller sig rätten att neka besökare entré.

• För värdesaker och andra saker som är medhavd ansvaras ej.

• Det är inte tillåtet att medföra egen mat, dryck, alkohol in på Centralbadet.

• Bassängerna är obevakade. Badförbud gäller för icke simkunniga.

• Efter eventuell alkoholförtäring råder badförbud i samtliga bassänger.

• Osedligt leverne och/eller oordentligt uppträdande, leder till avvisning från Centralbadet.

• Foto & mobiltelefon förbud gäller generellt på hela Centralbadet.

• Vänligen respektera lugnet & tystnaden i de områden av Centralbadet där så uppmanas.

• Entréavgift återlöses ej vid avvisning.

 

Att bryta mot någon ovan angivna regler kommer att medföra varning, avvisning och/eller avlägsnande från Centralbadet, polisanmälan samt beslut om besöksförbud.

Övriga frågor

Vad ingår i entréavgiften?

I entréavgiften ingår tillgång till salongsbad, gym, bubbelpool, relax- och bastuavdelning samt utomhusterrass med ljusterapi och under sommarmånaderna tillgång till vår soltakterass.

Hur länge får man stanna på badet vid köp av entré?

Med entré kommer man in en gång på besöksdagen, därefter är det ingen tidsbegränsning inom öppettiderna..

Vad ska jag tänka på inför mitt besök på Centralbadet? Ska jag ha med mig något när jag kommer?

Det är obligatoriskt med badtofflor som du kan hyra hos oss. Det finns även möjlighet att hyra badrock, handduk och badkläder. Om man vill köpa till schampo, balsam, kroppslotion, tandborst-kit eller rakhyvel finns det i receptionen för 20 kr styck.

I duschen finns duschcreme.

Ska jag tänka på något speciellt inför besöket?

Vi rekommenderar att du kommer ca 30 minuter före din behandlingstid för att checka in i lugn och ro samt undvika stress och istället njuta av ditt besök till fullo.

Behöver jag ha med mig egen handduk?

Ingår det inte redan i ditt paket går det bra att hyra i vår reception.

I relaxentrén ingår handduk, badrock och badtofflor (badtofflor är obligatoriskt här på badet).

Har ni solarium?

Nej, inte för tillfället. Vi erbjuder tillgång till vår soltakterass på sommarhalvåret och ljusterapi under höst & vinter, vid köp av entré.

Hur lång är simbassängen?

Bassängen är 25 yards vilket motsvarar ca 23 meter lång.

Vilken temperatur är det i bassängen?

Det är ca. 29-30 grader varmt.

Vad har ni för åldergräns?

Centralbadet har 18-års åldersgräns (16-års åldersgräns i målsmans sällskap).

Hur mycket kostar det med medlemskap?

Hur funkar det? Gå till Träning/Gym i huvudmenyn

Våra vilkor

Vilkor
Alla försök till bedrägerier och bedrägerier polisanmäles och därför sparar vi ipnummer vid varje köp. I och med att du bekräftar köpet godkänner du AB Stockholms Brunnsbads köp- och leveransvillkor.


Säljföretag:
AB Stockholms Brunnsbad – Centralbadet. Organisationsnummer 556469-3074 Styrelsens säte är Stockholm (Godkänd för F-skatt)

Frågor om produkterna:
Om du har frågor kring produkterna du har handlat på centralbadet.se, kontakta Centralbadets Kundcenter på kundcenter@centralbadet.se

Ångerrätt:
Som privatkund har du rätt att ångra ett köp av en produkt i butiken på centralbadet.se, detta gäller dock ej tjänster som skall utföras inom 24 timmar, köp gjorda med värdekortsbetalning samt vid beställning och eller köp av tidsbegränsade produkter, rabatterbjudanden. Vill du ångra ett köp ska du kontakta Centralbadets Kundcenter inom 14 dagar efter du genomförde köpet (se köp- och leveransvillkor). Du kan ångra ett köp förutsatt att produkten inte redan har använts. Ångerrätten omfattar ej heller företag.

——————————


Köp- och Leveransvillkor

1. Allmänt Följande villkor gäller AB Stockholms Brunnsbad – Centralbadet försäljning i Sverige via Internet till konsument (nedan kallad privatperson).

1.1 Privatpersoner Vissa villkor avser enbart privatpersoner, vilket framgår av det aktuella villkoret.

1.2 Version Villkoren gäller i den version som före-ligger vid beställningstillfället.

1.3 Köpeavtal Bindande köpeavtal vid köp på centralbadet.se uppkommer först sedan AB Stockholms Brunnsbad – Centralbadet per e-post bekräftat beställningen, eller transaktionen genomförts.

2. Pris

2.1 Gällande pris

Gällande pris är det pris som finns angivet i anslutning till presenterad vara eller tjänst på centralbadet.se dagen för beställningen. Alla priser, även de som anges i dessa villkor, är inklusive moms om inte annat tydligt anges.

2.2 Fraktavgift Om inte annat överenskommits med AB Stockholms Brunnsbad – Centralbadet tillkommer en fraktavgift på 20 kronor vid stora beställningar.

3. Behandling av personuppgifter

3.1 Personuppgifter De personuppgifter som du lämnar när du beställer en vara eller tjänst kommer att registreras och lagras elektroniskt och användas för administration av din beställning. Uppgifterna kan också komma att användas för marknads- och kundanalyser, uppföljning och utveckling av AB Stockholms Brunnsbad – Centralbadet tjänster samt för marknadsföringsändamål.

3.2 Behandling av personuppgifter AB Stockholms Brunnsbad – Centralbadet ansvarar för den behandling av personuppgifter som görs i samband med köp på centralbadet.se. Du har enligt lag rätt att få information om de personuppgifter som registrerats om dig själv och att få felaktiga eller missvisande personuppgifter rättade. Kontakta AB Stockholms Brunnsbad – Centralbadet På kundcenter@centralbadet.se

4. Betalningsvillkor

4.1 Betalningsalternativ Betalning på centralbadet.se kan ske på följande sätt, bankkortbetalning eller värdekortsbetalning. För vissa varor och tjänster kan betalningsalternativen vara begränsade.

4.2 Åldersgräns vid köp/betalning Personer under 18 år får inte beställa/köpa varor eller tjänster på centralbadet.se.

5. Leverans

5.1 Leveranstid Normal leveranstid för en köpt vara är en till tre arbetsdagar inom Sverige.

5.2 Skickade varor Om inte annat överenskommits särskilt med AB Stockholms Brunnsbad – Centralbadet skickas varor, med ett mycket högt värde för privatpersoner som rekommenderat brev.

6. Ångerrätt/retur/avbeställning/Av- och ombokning/Byte

6.1 Ångerrätt / retur inom 14 dagar Kund har rätt att ångra sitt köp av vara och tjänst inom 14 dagar, detta gäller dock ej tjänster som skall utföras inom 24 timmar, köp gjorda med värdekortsbetalning samt vid beställning och eller köp av tidsbegränsade produkter, rabatterbjudanden. Ångerfristen börjar löpa från då kunden genomförde köpet eller den dag då avtal om tjänsten ingicks. Om kunden vill utöva sin ångerrätt skall kunden på ett klart och tydligt sätt meddela AB Stockholms Brunnsbad – Centralbadet sitt beslut att frånträda avtalet inom ånger-fristen. Kontakta Centralbadets Kundcenter på kundcenter@centralbadet.se eller receptionen@centralbadet.se

För att kunden skall hinna utöva ångerrätten i tid är det tillräckligt att kunden via mail meddelar AB Stockholms Brunnsbad – Centralbadet om avsikten att ångra beställningen innan ångerfristen gått ut.

6.2 Nyttjande av ångerrätt/retur Om kunden ångrar sitt köp kommer AB Stockholms Brunnsbad – Centralbadet att återbetala alla betalningar från kunden förutsatt att det inte medför och eller tillkommit kostnader för AB Stockholms Brunnsbad – Centralbadet. Återbetalning kommer att ske utan onödigt dröjsmål och senast 14 bankdagar efter dagen då AB Stockholms Brunnsbad – Centralbadet underrättades om kundens beslut att ångra sin beställning. AB Stockholms Brunnsbad – Centralbadet kommer att använda samma betalningssätt som kunden använde vid beställningen om inte annat uttryckligen överenskommits. AB Stockholms Brunnsbad – Centralbadet kan vänta med återbetalningen tills man har mottagit varan eller tills kunden har tillhandahållit bevis på att kunden återsänt varan, vilket som inträffar först. Kunden skall skicka tillbaka varan till AB Stockholms Brunnsbad – Centralbadet utan onödigt dröjsmål och i vart fall senast 3 dagar efter den dag då kunden meddelat AB Stockholms Brunnsbad – Centralbadet sitt beslut att ångra beställningen. Kostnaden för retur av varan bekostas av kunden, För returadress kontakta kundcenter@centralbadet.se

6.3 Omgående avbeställning av köp Förutsatt att beställning av varan/produkten inte skickats iväg har kund möjlighet att avbeställa hela eller viss del av beställning av varor genom att omgående kontakta receptionen@centralbadet.se (gäller endast produkter inte tjänster).

6.4 Av- och ombokning av icke betald tjänst/produkt Observera att en bokning gjord via centralbadet.se endast avbokas via: avboka@centralbadet.se 24 h om dygnet, eller via Centralbadets telefonbokning 08-218821 alt via avbokningstelefonsvararen. För av- och eller ombokning gäller 24 timmar innan din bokade behandling/tjänst skall utföras, annars utgår full debitering. Vid bokningsproblem var vänlig maila: boka@centralbadet.se eller Centralbadets Kundcenter på kundcenter@centralbadet.se

6.5 Av- och ombokning av tjänst/produkt gjord med värdekortsbetalning Avbokning av behandling/tjänst som är betald med ett värdekort/presentkort tillåts inte. Ombokning av datum & tid för betald tjänst/produkt får göras vid ett enda tillfälle och återbetalning av eventuell mellanskillnad medges inte. Flytt eller ombokning av behandling/tjänst som är betald med ett värdekort/presentkort vars giltighetstid löpt ut och förfallit tillåts inte. Byte av betald tjänst/produkt till en annan tjänst/produkt får endast genomföras om den nya tjänsten/produkten är dyrare en den gamla, mellanskillnad betalas på plats vid besöket. Om du bokar en behandling via centralbadet.se eller telefon med ett presentkort som skall utföras efter det att giltighetstiden på presentkortet löpt ut så måste du fysiskt besöka Centralbadets reception så att kassatransaktionen blir genomförd innan dess att giltighetstiden på presentkortet löper ut. Denna kassatransaktion måste göras på plats på Centralbadet och kan inte göras över telefon eller via mail eller på centralbadet.se

6.6 Av- och ombokning av betald tjänst/produkt efter ångerrätts-fristen löpt ut Avbokning & återbetalning av betald tjänst/produkt kan endast ske vid uppvisande av läkarintyg som styrker att nyttjande av tjänst inte bör genomföras av medicinska skäl. Ombokning av datum & tid för betald tjänst/produkt får göras vid ett enda tillfälle och återbetalning av eventuell mellanskillnad medges inte.

6.7 Byte av betald tjänst/produkt till en annan efter ångerrätts-fristen löpt ut Byte av betald tjänst/produkt till en annan tjänst/produkt får endast genomföras om den nya tjänsten/produkten är dyrare en den gamla, mellanskillnad betalas på plats vid besöket.

7. Reklamation Vid leverans av felaktig eller defekt vara skall kunden genast reklamera detta skriftligt till kundcenter@centralbadet.se och därvid ange felet. Vid eventuella fel ska reklamation ske inom skälig tid från det att privatpersonen upptäckt felet.

8. Skada Utöver vad som sagts ovan, och för privatpersoner utöver vad som föreskrivs i tvingande konsumenträttslig lagstiftning, har AB Stockholms Brunnsbad – Centralbadet inget ansvar för fel och förseningar och svarar inte för någon skada, vare sig direkt eller indirekt.

9. Tvist Uppkommer tvist ska parterna i första hand försöka lösa denna genom en frivillig överenskommelse. För att få hjälp att lösa tvisten på lokal nivå kan en konsument vända sig till de kommunala konsumentvägledarna. Om parterna inte kan enas kan tvisten prövas i Allmänna reklamationsnämnden, ARN.

10. Övrigt

10.1 Tjänstevillkor Tjänstevillkoren för specifik tjänst kan du hitta på centralbadet.se alternativt genom att kontakta kundcenter@centralbadet.se

10.2 Presentkort/Värdekort Samtliga Centralbadets presentkort/värdekort är giltiga i minst 8 månader och max 36 månader, kontakta Centralbadets kundcenter om du undrar över giltighetstiden på ditt presentkort. Vid problem med köp av presentkort var vänlig maila: kundcenter@centralbadet.se

11. Centralbadets Kundcenter Kundservice svarar på alla frågor kring varor, tjänster och köp på centralbadet.se. e-post kundcenter@centralbadet.se

Skicka gärna ett mail så hör vi av oss!

Not readable? Change text. captcha txt